Friday, March 4, 2011

Salam untuk semua.....

Alhmadulillah,,bertemu lagi kite dlm slot blogger ni yea...
sudah lme tidak mengupdatekan blog ni..
tp
x mnjd suatu msalah pun bg kita sbagai muslimin..
gnekan blogger ni sbaik mungkin,,,
mungkin adenya media massa sperti ini dpt mnjadikan medium dakwah disamping merapatkan ukhuwwah diantara kita semua...

Alhamdulillah,,,,JMTi telah mngadakan Majlis Sambutan Maulidur Rasul peringkat Institut ini,...
Sbnrnya..bnyak bnda yg hndak dikongsikan tentang KEKASIH ALLAH inI,,,

Apa sbnrnya motif kita mnyambut klahiran Baginda kita ini?????
cbe kita lihat di Malaysia...
stiap kali tiba nya Maulud Nabi..msti diadakn majlis perarakan,,,persembahan,,,dan bnyak ag la..
TETAPI......
SUNNAH NYA...PERJUANGANNYA....AMAL IBADAHNYA...
x pulak diikutnya....
ish2...ape nk jd la dgn umat skrg ni...
pg dengar ceramah menutup aurat...pas 2 ptg bukak aurat jugak...
ni la manusia..
klu x fham apa ERTINYA SAYA MENGANUT AGAMA ISLAM...????
APA ERTINYA SAYA MENGUCAP DUA KALIMAH SYAHADAH...???
ADAKAH ISLAM SAYA HANYA PADA NAMA???
ADAKAH ISLAM SAYA HANYA PADA HATI???
ADAKAH ISLAM SAYA PADA KEDUA-DUANYA???

fikir2 kan lah jwpn nya yea....

"Tepuk Dada,,,Tanya Iman"

No comments:

Post a Comment